top of page

Terug van weg geweest....

Het is vandaag 11 februari 2022 dat wat betekend dat bijna anderhalf jaar geleden begon ik met het schrijven van mijn blog.


1 oktober 2020 publiceerde ik mijn eerste blog, niet wetend wat mij te wachtten stond en hoeveel blogs ik wilde of zou gaan schrijven.


Veel eerder liep ik al met het idee om mijn verhaal te vertellen aan de buiten wereld maar zag hier toen de meer waarde niet van in. Tot ik anderhalf jaar terug zelf bij de zoveelste psycholoog liep om weer mijn verhaal te doen en weer te gaan vertellen waarom ik daar zat.


De psycholoog vertelde mij dat ik wel heel erg makkelijk mijn verhaal vertelde, alsof ik dit niet zelf had mee gemaakt maar het verhaal van een ander persoon vertelde.


Dit was voor mij een eyeopener om mijn verhaal met andere te gaan delen, want als ik het zover weg heb gestopt en ik er zo makkelijk over kan praten dan betekend dat dus dat andere dat misschien ook doen. Andere die niet de stap naar de psycholoog willen zetten, andere die op internet rond zoeken naar gelijke verhalen omdat ze niet de enigste willen zijn.


Toen ik begon met schrijven bleek dat er inderdaad een hoop mensen waren met gelijke verhalen, of mensen die juist steun vonden in het lezen van mijn blogs. Dagelijks werd ik benaderd door bekende maar ook onbekende dat ze het heftig vonden of juist heel mooi hoe ik alles verwoord had.


De blog over de scheiding van mijn ouders maakte het meeste los bij jullie, ik werd benaderd door mediators, advocaten maar ook door ouders die in net zo’n scheiding zaten als dat mijn ouders zaten. Dat mijn verhaal hun geïnspireerd had en of zij mijn verhaal als voorbeeld mochten gebruiken.


En toen was er een tijdje stilte, April 2021 heb ik mijn laatste blog gepost omdat ik op dat moment erg druk was met doen wat ik leuk vond en mijn eigen leven opbouwen samen met mijn kinderen. De focus lag op dat moment even niet meer bij mijn blog maar bij mijn gezin.


Mijn relatie was over, ik was door corona mijn baan kwijt geraakt, bezig met een opleiding als brandweervrouw en ondertussen moest ik ook mijn gezin draaiende weten te houden, ook wist ik even niet meer zo goed waar ik nog over moest bloggen.


Dit werd allemaal even teveel en heb toen besloten mijn blog even stil te leggen, in ieder geval voor tijdelijk tot ik weer het ritme had gevonden en de inspiratie waarover ik nog wil bloggen.


But I’M BACK… ik heb mijn ritme in het gezin weer terug gevonden, een nieuwe leuke baan sinds een aantal weken, en nieuwe inspiratie voor mijn blogs.


Mijn blogs zullen vanaf nu gaan over het opvoeden van mijn kinderen, waar ik tegen aan loop, wat ik juist onwijs leuk vind om te doen met de kinderen. Ook zal ik delen wat er tegenwoordig speelt in mijn leven en hoe ik daar mee omga.

bottom of page